Voor het onderhoud van je wooncomplex is het belangrijk dat er een vast aanspreekpunt is. Niet alleen voor je eigen organisatie, maar ook voor bewoners. Een huismeester kan op locatie gezet worden als vast aanspreekpunt voor bewoners en de organisatie. Als schakel tussen de woningcorporatie staat hij direct in contact met de bewoners. Voor de bewoners zelf is dit natuurlijk een fijne oplossing. Als ze bijvoorbeeld kleine reparaties nodig hebben in hun woning, dan kan de huismeester hier direct op af en helpen bij de reparaties. Een huismeester is ook het eerste aanspreekpunt bij problemen. Bijvoorbeeld als er problemen zijn met de buren. Of geluidsoverlast dan kan de huismeester hier direct op afstappen.
Onderhoud van het complex
Bij het onderhoud hoort ook het schoonhouden van het complex. Denk aan het vegen of dweilen van de gangen bij een flatcomplex. Of het bijhouden van de tuinen rond het complex. Onkruid wordt weggehaald en het complex maakt een netjes onderhouden indruk. Dit draagt bij aan de leefbaarheid van de buurt. Daarnaast waarderen bewoners een woning hoger als blijkt dat het goed onderhouden wordt. Een huismeester kan dus echt zorgen voor een waarde verhoging van je wooncomplex. Steeds meer woningcorporaties werken dan ook met een huismeester. Ze hebben zo een duidelijk gezicht vanuit hun eigen organisatie richting de bewoners. We zorgen altijd voor goed opgeleide huismeesters. Ze hebben ervaring en we proberen altijd een vast aanspreekpunt in het complex neer te zetten. Zo weten bewoners precies bij wie ze moeten zijn voor vragen of problemen.